واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خطبه‌های نماز جمعه سال 69

در غرب، ارتباط بى‏بندوبار زن و مرد، یک کار رایج است و عدم حجاب و واسطه و فاصله‏یى بین زن و مرد در معاشرتها، یک کار معمولى است. نمى‏گوییم که در کشورهاى غربى، همه‏ى مردان یا زنان فاسدند. نه، چنین ادعایى نمى‏کنیم، چنین تهمتى نمى‏زنیم؛ واقعیت هم ندارد. در میان آنان، یقیناً مردان و زنان خوب و نجیب هم هستند؛ اما آزادى جنسى در جوامع غربى حاکم است. این، در آنجا یک فرهنگ است. در فرهنگ غربى، آزادى شهوات جنسى، یک امر مباح و مجاز و بى‏قیدوشرط است.

ادامه مطلب را بخوانید

بعضى از کشورهاى غربى، در این قسمتها خیلى هم پیش رفته‏اند و زندگى خودشان را به شکهاى شرم‏آورى درآورده‏اند و البته پشیمانند. این چیزى است که متفکران و سیاستمداران و برنامه‏ریزان و مدیران کشورهاى غربى در آن گیر کرده‏اند و واقعاً برایشان مشکل درست کرده است.

غرب، این فرهنگ و این خصلت و خو و عادت را به تمام کشورهاى دیگر هم صادر کرد. در کشورهاى دیگر، چنین فسادى نبود. در کشورهاى اسلامى و حتّى کشورهاى غیر اسلامى شرق هم، چنین چیزى وجود نداشت؛ این را غربى‏ها وارد کردند.

جمهورى اسلامى، در مقابل این مفاسد ایستاد و از اول اعلام کرد که به روابط بى‏بندوبار زن و مرد معتقد نیست؛ معتقد به وجود حجاب و روابط اسلامى میان زن و مرد است، و بر این مسئله هم پافشارى کرد. به نظر بعضیها، این یک مسأله‏ى فرعى و جزیى است؛ در حالى که اشتباه مى‏کنند، این مسأله‏ى بسیار مهمى است.

در همین‏جا من عرض بکنم که یکى از مهم‏ترین علل مخالفت شدید و خصمانه‏ى دولتهاى غربى با جمهورى اسلامى، همین مسئله است. آن‏ها روى این مسئله بسیار حساسند. اگر جمهورى اسلامى، در همین یک مسئله مقدارى کوتاه مى‏آمد و اجازه مى‏داد که فرهنگ بى‏بندوبار غربى در زمینه‏ى روابط ناسالم زن و مرد در جامعه تحقق پیدا بکند، بسیارى از مخالفتهایى که مجامع سیاستمدارى و غیر سیاسى غرب با جمهورى اسلامى دارند، کم مى‏شد، یا بعضاً از بین مى‏رفت.

شما مى‏بینید که در همین کشور ما، یک روز بى‏حجابى را اجبارى کردند؛ اما احدى در دنیا اعتراض نکرد که چرا بى‏حجابى را اجبارى مى‏کنید! در کشور همسایه‏ى ما ترکیه، بى‏حجابى را اجبارى کردند و تا همین اواخر هم حتّى بعضى از دولتهاى ترکیه، همین اجبار و الزام را ادامه مى‏دادند که نمونه‏هایى در همین سالهاى اخیر دیده شد اما هیچ‏کس در دنیا اعتراض نکرد و اعتراض نمى‏کند!

بالاتر از این، در کشورهاى اروپایى که خودشان را پیشرفته مى‏دانند و در ادعا و تبلیغات، مسائل حقوق بشر و آراى انسانها برایشان حایز اهمیت است یعنى فرانسه‏ و انگلیس اجازه ندادند که چند نفر زن یا دختر مسلمان، با حجاب اسلامى رفت و آمد کنند و به مدارس بروند! اینجا اجبار و الزام را جایز مى‏شمارند و در آن ایراد و عیبى نمى‏بینند؛ اما جمهورى اسلامى به خاطر اینکه حجاب را در جامعه الزامى مى‏داند، همه‏ى این محافل، آن را مورد اعتراض قرار مى‏دهند! اگر الزام زنان به شکلى از لباس و زىّ ایراد دارد، ایراد آن بیشتر از الزام به حجاب است؛ زیرا این به سلامت نزدیک‏تر است. حد اقل این است که این دو، با یک نظر دیده بشود؛ اما غرب این‏طورى عمل نمى‏کند.

غرب، جمهورى اسلامى را به عنوان کشورى که در آن، لباس زنان شکل الزامى دارد، مورد انتقاد قرار مى‏دهد؛ اما آن دولتهایى که برهنگى و نبودن حجاب میان زن و مرد را الزامى مى‏کنند، آن‏ها را مورد انتقاد قرار نمى‏دهد! این براى چیست؟ براى همین است که این برخلاف فرهنگ پذیرفته‏شده‏ى غرب است. این‏ها روى این مسئله به‏شدت حساسند.

غرب، روى رواج مشروبات الکلى حساس است و آن را به عنوان یک نکته‏ى مثبت در ملتها و در عادات و آداب آن‏ها مى‏شمارد. اگر در یک کشور، مشروبات الکلى ممنوع بود و مصرف کردن آن مجازات داشت، غربى‏ها حساسیت نشان مى‏دهند و این را ارتجاع به حساب مى‏آورند؛ اما اگر در کشورى مشروبات الکلى آزاد و مجاز و رایج باشد و حکومت نسبت به آن حساسیتى نشان ندهد، بلکه ترویج بکند، این را مستحسن مى‏شمارند!

الزام و اجبار مردم به روشهاى گوناگون زندگى، تا آنجایى که با فرهنگ غربى منافات نداشته باشد، براى غربى‏ها مجاز است و هیچ ایرادى ندارد. بارها عرض کرده‏ایم، غرب با کشورها و دولتهایى رابطه‏ى حسنه دارد که این دولتها و کشورها، از ابتدایى‏ترین روشهاى دمکراسى هم محروم و دورند! الآن اگر شما به همین منطقه‏ى خلیج فارس نگاه کنید، کشورهایى را مى‏بینید که انتخابات ندارند، مجلس قانون‏گذارى ندارند، رئیس کشور را مردم انتخاب نمى‏کنند ارثى انتخاب مى‏شود؛ مثل روشهاى عهد دقیانوس! قوانین کشور را پارلمان و نمایندگان مردم وضع نمى‏کنند، بلکه امیر و سلطان وضع مى‏کنند؛ اما نه دولتهاى غربى و نه مجامع به اصطلاح حقوقى که براى دفاع از آزادیها و حقوق بشر تشکیل شده‏اند و کار مى‏کنند، نسبت به این‏ها هیچ حساسیتى نشان نمى‏دهند!

خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری

مساله این نیست که چند زن در خیابان با فلان جور حجاب ظاهر شدند، تمام دستگاه جمهوری اسلامی به فکر افتاده که با اینها مبارزه کند . نه مساله بسیار از این فراتر است. مساله این است که  فرهنگ غربی برای اینکه جای خود را باز کند در جامعه ی انقلابی ما  و سیاست های غربی برای اینکه نفوذ خودشان را باز یابند، در کشور انقلابی مسلمان باید نسل جوان را به همان آرزو ها و شهواتی که در همه ی دنیا جوان ها را دارند با آنها سرگرم می کنند، سر گرم کنند.

23/8/1365

و...

از آنچه پشت سر این بد حجابی هاست می گویم . بد حجابی یا حرف زدن یک دختر و پسر توی خیابان که شما می بینید جوان های حزب اللهی ما را اذیت می کند یا خانواده شهید را ، این ظاهر کار است، این روی کار است.

پشت پرده یک شبکه ی خطرناک فساد است که از سوی تمام سیاستگذاران غربی ضد اسلامی این شبکه دارد تقویت می شود و برای این است که مردم را بکشانند به فساد و آن حرکت قاطع انقلاب را در جلوگیری از فساد خنثی کنند، یک ضد حمله در مقابل انقلاب اسلامی است در حقیقت و دارند سرمایه گذاری می کنند که بتوانند جوان های ما را فاسد کنند. ... حتی آنهایی که به اصطلاح چپ اند و برای خودشان خودشان را انقلابی می دانند، حتی به وسیله ی آنها هم این کار الان در جامعه ما ترویج می شود.

31/5/1365

  • مشکات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی