واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نکوهش واعظ غیر متّعظ (ترجمه)

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۲ ب.ظ

قرآن:
 «اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید! چرا مى‏‌گویید آن چه را که خود عمل نمى‏‌کنید؟ خداوند سخت به خشم مى‏‌آید از این که چیزى بگویید که خود عمل نمى‏‌کنید».
 «آیا شما که کتاب را مى‏‌خوانید، مردم را به نیکى فرمان مى‏‌دهید و خود را از یاد مى‏‌برید؟ چرا اندیشه نمى‏‌کنید؟».
حدیث:
12885. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: روز قیامت مردى را مى‏‌آورند و در دوزخ مى‏‌افکنند و روده‏‌هایش از شکمش بیرون مى‏‌ریزد و در جهنم مانند خر آسیاب مى‏‌چرخد. دوزخیان دور او را مى‏‌گیرند و مى‏‌گویند: فلانى! چه شده است؟ مگر امر به معروف و نهى از منکر نمى‏‌کردى؟ پاسخ مى‏‌دهد: چرا، امر به معروف مى‏‌کردم، اما خود عمل نمى‏‌کردم و نهى از منکر مى‏‌کردم لیکن خودم مرتکب آن مى‏‌شدم.
12886. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: اى پسر مسعود! از آنان مباش که بر مردم سخت مى‏‌گیرند و بر خود آسان. خداوند متعال مى‏‌فرماید: «چرا مى‏‌گویید چیزى را که خود عمل نمى‏‌کنید؟».
12887. امام على علیه السلام: من شأن خود را بالاتر از آن‏ مى‏‌دانم که آنچه را خودم ترک نمى‏‌کنم مردم را از آنها باز دارم، یا به کارى فرمانشان دهم که خود جلوتر به آن عمل نکنم.

12888. امام على علیه السلام: چونان کسى مباش که بى عمل به آخرت امید مى‏‌بندد ... از خلافکارى و گناه باز مى‏‌دارد، اما خود باز نمى‏‌ایستد و به کارهاى خوب فرمان مى‏‌دهد، ولى خود انجام نمى‏‌دهد.
12889. امام على علیه السلام: آشکارترین منافق کسى است که به فرمانبرى از خدا فرمان مى‏‌دهد و خود بدان عمل نمى‏‌کند و از گناه باز مى‏‌دارد و خود از آن باز نمى‏‌ایستد.
12890. امام على علیه السلام: در گمراهى انسان همین بس که مردم را به چیزى فرمان دهد، که خود انجام نمى‏‌دهد و آنها را از چیزى باز دارد که خود باز نمى‏‌ایستد.
12891. امام على علیه السلام: در نادانى انسان همین بس که بر مردم کارهایى را خُرده بگیرد که مانند آنها را خود انجام مى‏‌دهد.
12892. امام على علیه السلام: نفرین خدا بر کسانى که به خوبى فرمان مى‏‌دهند و خود آن را فرو مى‏‌گذارند و بر کسانى که از زشتى باز مى‏‌دارند و خود مرتکب آن مى‏‌شوند.
12893. امام على علیه السلام: بسا کسانى که به کارهاى خوب فرمان مى‏‌دهند و خود بدانها عمل نمى‏‌کنند؛ بسا کسانى که از بدى باز مى‏‌دارند و خود باز نمى‏‌ایستند؛ بسا کسانى که پند مى‏‌دهند و خود پند نمى‏‌پذیرند؛ بسا دانایانى که از دانش خود بهره برنمى‏‌گیرند.

  • مشکات

نظرات  (۲)

سلام این مطلب بسیار عالیه فقط برای نشرش نیاز به منبع هست لطفا منبع رو ذکر کنید
یاعلی
شرمنده پایینشو ندیدم

اجرتون با خدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی