واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

پاسخ به سؤالات شرعی

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۸ ق.ظ
مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌زاده

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/13930921122167284.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام امر به معروف و نهی از منکر

فهرست اجمالی:
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif معنای امر به معروف و نهی از منکر چیست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا امر به معروف و نهی از منکر والدین و بزرگترها صحیح است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا یک پسر جوان می‌تواند یک زن جوان را امر به معروف و نهی از منکر کند؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا امر به معروف و نهی از منکر باید در ملأ عام باشد یا در خفا؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif در مسئله‌ی برهنه شدن در عزاداری، آیا امر به معروف و نهی از منکر واجب است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif وجوب امر به معروف و نهی از منکر نسبت به واجبات دیگر چگونه است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر امر به معروف زبانی جواب ندهد و برخی از نیروهای انتظامی هم کوتاهی کنند، تکلیف چیست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر فرزندان مطیع والدین نباشند، والدین تا چه مرحله‌ای می‌توانند امر و نهی کنند؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کسی که بداخلاق است و نمی‌تواند درست امر به معروف کند، آیا بر او این امر واجب است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا فراگیری یک گناه مثل بدحجابی یا اصلاح صورت، امر به معروف را در آن مورد ساقط می‌کند؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دفعات امر به معروف در یک مورد مشخص تا چند مرتبه باید باشد؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شخصی مبتلا به گناهی باشد، آیا می‌تواند در آن مورد نهی از منکر کند؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif محدوده‌ی امر به معروف چیست و آیا در مستحبات نیز هست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر آمر به معروف بداند مورد تمسخر واقع می‌شود تکلیف چیست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif با توجه به مقدمات امر به معروف و اینکه عامه‌ی مردم توان آن را ندارند آیا باز واجب است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif با توجه به اینکه اگر امر به معروف ضرر جانی داشته باشد واجب نیست، پس حرکت امام حسین علیه‌السلام چگونه تفسیر می‌شود؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا مطالبه‌ی حق توسط دانشجویان از مسئولین، امر به معروف است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر دختر محجبه‌ای یک دوست بدحجاب دارد و امر به معروف او اثر ندارد، آیا باید با او قطع رابطه کند؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا لحن در امر به معروف باید آمرانه باشد یا می‌تواند از الفاظی مثل لطفاً و خواهش می‌کنم استفاده کرد؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا امر به معروف واجب فوری است؟ اگر به تأخیر افتاد و فرد از دسترس خارج شد، تکلیف چیست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا می‌شود به جای امر به معروف کار تربیتی کرد؟ کدام مقدم است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا امر به معروف فردی که در حریم شخصی خود گناه می‌کند واجب است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا دعوت به تشیع امر به معروف است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر در محل کار کسی رشوه می‌گیرد، گفتن به مسئولین بالاتر، یک معروف است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شک داریم طرف مقابل جاهل به حکم است یا نه تکلیف امر به معروف هست یا خیر؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif میزان تأثیر امر به معروف و نهی از منکر چقدر باید باشد؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر همسر نسبت به نماز کاهل باشد، تکلیف من چیست؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا امر به معروف و نهی از منکر با حالت خودبرتربینی صحیح است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر بر اثر امر به معروف و نهی از منکر دل کسی بشکند، آیا نهی‌کننده ضامن است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آیا در امر به معروف و نهی از منکر، اجازه‌ی شوهر شرط است؟
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حرام می‌شود یا از وجوب می‌افتد؟

  • مشکات

نظرات  (۴)


خواهشا این خبر رو نشر بدید
ایشون از دوستان ما هستن حالشون خیلی بده و از ناحیه کلیه شدیدا آسیب دیدن

دو ضربه چاقو بر پیکر جوان بسیجی آمر به معروف در جمعه 12دی ماه

http://www.bultannews.com/fa/news/236770/%D8%AF%D9%88-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%82%D9%88-%D8%A8%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3



 
امر به معروف و نهی از منکر قلب تپنده امت اسلام است
پاسخ:
یا علی
لایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک
به وبلاگ منم سر بزنید :

http://aghamahdi.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی