واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

احکام و استفتائات امر به معروف و نهی از منکر

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۵۹ ب.ظ

لینک دانلود:   جزوه احکام امر به معروف و نهی از منکر


البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید بشناسید. چیزهایى ممکن است به نظر بعضى منکر بیاید؛ در حالى که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. بعضى گفته‏اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است؛ مگر در نزد حکومتهاى قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آن‏هایند که البته حرف حساب به گوششان فرونمى‏رود و اثر نمى‏کند؛ اما براى مردم چرا. براى مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش براى شما که از من سؤال کردید، «زبان» است
.

در این فایل احکام امر به معروف و نهی از منکر از اجوبه الاستفتائات و رساله امام خمینی(ره) و تحریر الوسیله امام خمینی و استفتائات جدید امام خامنه ای جمع آوری شده است.



  • مشکات

نظرات  (۸)

  • محمد کرمی
  •  سلام
    بعد از عرض خدا قوت به همه دوستان زحمت کش در این زمینه می خواستم بپرسم که چرا دانلود نمی شند این مطالبی که گذاشتید؟ لطفا چک بفرمایید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    با تشکر
    بررسی شد
    مشکلی وجود ندارد
    آقا دستتون درد نکنه
    اما خواهشا امر به معروف و نهی از منکر را به حجاب محدود نکنید
    آن هم در پایین‌ترین سطحش که تذکر در خیابان است!
    مثلا می‌توان در مدارس دخترانه کار کرد
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تذکر به جایی است. اما حجاب به عنوان علنی ترین دشمنی و مخالفت با فرمان خدا در جامعه امروز ما و جلوی چشم همه ما (در خیابانها) است. (بر همه واجب است)
    حجاب قدم اول است. با این کارها، باید روحیه امر به معروف را زنده کرد.
     سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
  • جوانان حامی سعید جلیلی برای ریاست جمهوری
  •  دشمنان بدانند اگر از سرهایمان کوه بسازند، فرزندانمان هرگز در تاریخ نخواهند خواند، امام خامنه ای تنها ماند./ یازهرا

    ***لطف نموده در نظرسنجی بزرگ انتخاباتی وبلاگ نیز شرکت نمائید.***

    http://jalili-saeid.blogfa.com

    جوانان حامی سعید جلیلی برای ریاست جمهوری
  • فدایی ولایت
  •  امام حسن مجتبی علیه السلام:
    به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند.
    میلاد کریم اهل بیت مبارک.

    سلام...ممنون از حضورتون

    خوشحالم که با وب شما آشنا شدم

    درصورتی که مایل به تبادل لینک هستید من رو با نام یاد افلاکیان لینک بفرمایید و بگین با چه نامی لینکتون کنم

    جزاکم الله خیرا

    التماس دعا

    یا زهرا

    پاسخ:
    سلام علیکم
  • من حسین تسخیری
  • سلام
    من از تشکل آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان با شما صحبت میکنم
    می توانید این کتاب را به صورت عمده در اختیار ما بگذارید تا در دانشگاه توزیع کنیم ؟
    البته 700 تومن چیزی نیست ولی اگر امکان تخفیف هم هست بگویید . منتظر جواب هستم چون ما میخواستیم جزوه ای در این باب از بیانات اقا درست کنیم که شما این کتاب ارزشمند رو تدوین کردید و کار ما را راحت !!!

    وبلاگ حقیر هم سر بزنید خوشحال میشوم
     جزوه شما را در مورد امر به معروف و نهی از منکر دیدم. بسیار کار خوبی بود. بنده نیز در این زمینه یکی د و مطلب نوشته و تجربیاتم را بیان کرده‌ام. برای دیدن این مطالب می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
    http://azad-andishy.blogfa.com/post-21.aspx


    پاسخ:
    خواهش می کنم
    مطلبتون رو خوندم
    خداوند به شما توفیق دهاد

    سلام آقا. خیلی مخلصیم. آقا با اون راهنمایی هایی که کردید خداروشکر من تونستم نهی از منکر انجام بدم و دقیقا وقتی از قطار پیاده شدم(از سفر طرح ولایت) تا خونه و هرچی تاحالا به چشمم خورده تذکر دادم و شاید باورتون نشه قریب به اتفاق تذکرها نتیجه داد. دست گلتون درد نکنه 

    یاعـــــلـــــی

    در پناه حق 

    پاسخ:
    سلام علیکم
    اجرکم عندالله
    خوشا به سعادتتون
    خدا توفیقاتتون رو بیشتر کند
    ما رو هم دعا کنید
    اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی