واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

ما هم دچار لعنت خدا خواهیم شد

تهدید خدا را کُند مشمارید، دیر شده ندانید. خداوند نسل گذشته‌ای را که پیش روی شما بودند از رحمت خود دور نساخت، مگر به خاطر آن‌که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. نسل گذشته ما از رحمت خدا دور شده بود. دچار نفرین و لعنت شده بود. اون نسلی که هم اسارت فکری داشت و هم اسارت مادی. هم اخلاقش فاسد شده بود، هم شکمش گرسنه بود، هم هیچ گونه اختیاری برای سرنوشت‌سازی خود نداشت. چرا این نسل گذشته ما که خود ما هم در آن نسل حضور داشتیم و در سرنوشت آنان شریک بودیم از رحمت خدا دور بودند؟ به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نکردند. امروز اگر ما هم امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، باید بدانیم با اینکه انقلاب کرده‌ایم و در قدم اول پیش رفته‌ایم، عقب خواهیم ماند و دچار لعنت خدا خواهیم شد. امروز بر ما هم لازم است که امر کنیم به نیکی و نهی کنیم از بدی. ...

«فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقَرْنَ الْمَاضِیَ بَیْنَ أَیْدِیکُمْ إِلَّا لِتَرْکِهِمُ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهَاءَ لِرُکُوبِ الْمَعَاصِی وَ الْحُلَمَاءَ لِتَرْکِ التَّنَاهِی‏»

اون کسانی که سبک‌سران جامعه بودند، گناه کردند، تن به پستی‌ها و رذالت‌ها دادند. تن به خودخواهی‌ها دادند. زندگی نقد خود را فقط خواستند. خدا به خاطر این عمل، اون‌ها را از رحمت خود دور کرد و بزرگان و زبدگان و اندیشمندان این جهالت مردم را دیدند و اون‌ها را بازنداشتند.

۱۸
ارديبهشت

یکی از وظایف ما این است که از کار خوب تشکر کنیم. بنابر این وظیفه از همین جا از برنامه جذاب و قشنگ سمت خدا تشکر می‌کنم. برنامه‌ای که هم کارشناسان خوبی دارد و هم موضوعات کاربردی و به درد بخوری. به خصوص موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر که چندی است در این برنامه جدی شده است و خدا رو شکر ثمرات بسیار عالی‌ای داشته است.
از سمت خدا تشکر می‌کنم برای این که می‌خواهد این واجب فراموش شده (به بیان مقام معظم رهبری) را در جامعه دینی احیا کند. خدا کمکشان کند.
امام باقر (علیه السلام) می‌فرمایند: تمام فرائض الهی با امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شوند.
در روایات بسیار آمده است اگر امر به معروف ترک شود عذاب الهی نازل می‌شود و مردم مورد لعنت خداوند قرار خواهند گرفت. به قول مقام معظم رهبری:

خداوند نسل گذشته‌ای را که پیش روی شما بودند از رحمت خود دور نساخت، مگر به خاطر آن‌که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. نسل گذشته ما از رحمت خدا دور شده بود. دچار نفرین و لعنت شده بود.  ... چرا این نسل گذشته ما که خود ما هم در آن نسل حضور داشتیم و در سرنوشت آنان شریک بودیم از رحمت خدا دور بودند؟ به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نکردند. امروز اگر ما هم امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، باید بدانیم با اینکه انقلاب کرده‌ایم و در قدم اول پیش رفته‌ایم، عقب خواهیم ماند و دچار لعنت خدا خواهیم شد. امروز بر ما هم لازم است که امر کنیم به نیکی و نهی کنیم از بدی.

 

ای مردم، پیشنهاد ما به شما این است که با 162 تماس بگیرید و از برنامه و تهیه کننده خوبش آقای رکنی تشکر کنید.

 

۱۶
ارديبهشت

اصلاحیه:

سلام علیکم

در ویرایش اولیه کتاب واجب فراموش شده در قسمت احکام، ذیل شرط سوم امر به معروف (اصرار برگناه، ص68) جمله « دقت شود در این حالت واجب نیست، اما مستحب می‌باشد.» قرار گرفته بود که بدین وسیله به اطلاع خوانندگان عزیز می‌رساند که این عبارت همانطور که در کتاب مشخص است جزء رساله نیست و به نظر نادرست است. فلذا دوستان توجه داشته‌باشند و به دیگران هم اطلاع بدهند. این مسأله در ویرایش دوم کتاب تصحیح شده است. بنابراین فایل جدید را دانلود و جایگزین فایل قبلی بنمایید.

دریافت
حجم: 1.81 مگابایت
توضیحات: فایل کامل‌تر و جدیدتر
 

یا علی

۰۶
ارديبهشت

دومین شهید امر به معروف و نهی از منکر در سال 1393

شهید مسعود مددخانی در روز شنبه 16 فروردین به آسمان پر کشید

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جانباز بسیجی آمر به معروف و ناهی از منکر «مسعود مددخانی» روز شنبه 16 فروردین بعد از تحمل 19 سال درد و رنج در بیمارستان بقیه الله تهران دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت .

شهید مددخانی در سال 1374 در حین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر و توسط این افراد بعد از ضرب و شتم از بالای ساختمان سقوط کرد و دچار ضایعه نخاعی شد.

وی در طول این سال ها چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت روز شنبه هفته جاری در سن 47 سالگی به شهادت رسید.

گفتنی است ˈمسعود مددخانیˈ دومین شهید ناهی از منکر در سال جاری است که مظلومانه و بدون حضور مسوولان، روز دوشنبه بر دستان اقشار مختلف جامعه اعم از بسیجیان، سپاهیان از محل سکونتش در خیابان استوار منطقه ستارخان به سمت قطعه صالحین بهشت زهرا (س) تشییع شد.

لازم به ذکر است تدفین پیکر این شهید به دلیل ممانعت مسئولان بنیاد شهید از دفن وی در قطعه شهدا، به تاخیر افتاد.

همسر شهید مددخانی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اعلام این خبر اظهار داشت در حالی که پرونده پزشکی شهید مددخانی اذعان دارد که ایشان بر اثر جراحات ناشی از ضرب و شتم اراذل و اوباش به شهادت رسیده است اما مسئولان بنیاد شهید تاکنون از قبول این مسئله خودداری کرده و خواستار کالبد شکافی و انجام مراحل مختلف شده‌اند.

 

 

دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در خانه آن شهید بزرگوار بزرگداشت و مجلس ختمی برگزار شد که در آن حاج آقای دهقانی از فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی کردند.

بعد از این مراسم، خانم لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و هم چنین حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، از خانواده این شهید عزیز دیدن کردند و مصیبت در گذشت ایشان را تسلیت گفتند.