واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

احیای امر به معروف و نهی از منکر بین مؤمنین

واجب فراموش شده

طلبه‌ای که دوست دارد واجب فراموش شده، دیگر فراموش شده نماند!!!

هدف وبلاگ: ارائه جزوات و محصولات فرهنگی
(پوستر، بروشور، کارت، کلیپ صوتی و ....)
در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

ehya.blog@gmail.com
شماره تماس: 09191234351
**********************************
تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است.
من چند سال است که گفته‏ ام امر به معروف و نهى از منکر ...
تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است.
شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‏تواند منکر را ادامه دهد؟
... بعضى گفته‏ اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‏ گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است ...
براى مردم، حرف اثر دارد.
امام خامنه ای

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با عرض سلام

خواستیم امر به معروف و نهی از منکر را بشناسیم و بدانیم وظیفه ما چیست؟ روزها با رفقای طلبه امروز یا همان دانشجویان دیروز به دنبال آیات و روایات گشتیم، رساله ­ها را زیر و رو نمودیم، با اساتید مصاحبه نمودیم و از گروه­های آمر و ناهی کسب تجربه نمودیم .به حساب خود در دریای شناخت امر به معروف و نهی از غرق شدیم. امّا آن گاه که به کلام ولی نگرستیم، یافتیم که از آن دریا جز قطره­ای نفهمیده ایم. مبهوت بحر عمیق ریزبینی، ظرافت و فراست ایشان در آیات و روایات شدیم. گوشه­ ای نبود که ایشان اشاره ننموده بودند. کلامی که گام ها از آخرین تجارب گروه­های آمر و ناهی جلوتر بود.

*** برآن شدیم لا اقل یک بار به ولی اعتماد کنیم. می­خواهیم یک بار پس از شنیدن سخن ولی نگوییم: «عجب کلام خوبی، ولی...» بر آن شدیم که یک بار تجربه کنیم آن چه را او خواسته و فرموده: «تجربه کنید.»

گفتیم همگی در کنار هم جمع شویم تا با عنایت خدای متعال و مدد اولیائش ، این فریضه فراموش شده را احیا نماییم. امّا از آن جا که مساله خطیر است، نیاز به عالمی آگاه به زمان و ولایی و خوگرفته به معارف اهل بیت را احساس کردیم. از حاج آقای جاودان (حفظه ا...) خواستیم تا این مهم را بر عهده گیرند و ایشان هم منت نهادند و پذیرفتند. با مشورت­های فراوان و تایید حاج آقا قرار است از نمایشگاه قرآن امسال ، گروه های فعال امر به معروف، این کار را به طور هماهنگ شروع نمایند. حال از تمام رفقای دغدغه مند احیای امر به معروف و نهی از منکر دعوت می­کنیم که در این حرکت که ما آن را «احیا» ی امر به معروف و نهی از منکر می­دانیم مشارکت نمایند. ان شاء الله که به برکت دعای امام زمان (عج) و راهبردهای رهبر عزیزمان و استفاده از مواعظ و رهنمودهای حاج آقای جاودان، حرکتی آغاز شود که امتداد آن تمام جامعه را فرابگیرد و آخرین گام­ها را تا لقای حضرت مولا و جامعه مهدوی برداریم، ان شاءالله.

طرح نمایشگاه قرآن

با عنایت امام زمان (عج) و با مشورت با بزرگان و ... تصمیم گرفتیم کار را از نمایشگاه قرآن آغاز کنیم. زیرا نمایشگاه قرآن هم دارای زمان بسیار مناسبی است(ماه مبارک رمضان) و هم فضای مناسب و مخاطبین خاص و ویژه.

آمرین و ناهیان به صورت گروههای 2 نفره از نمایشگاه قرآن بازدید می کنند و در محل نمایشگاه حضور به هم می رسانند.  و در صورت مشاهده منکری به نهی از منکر با زبانی نرم و محترمانه می پردازند. در ضمن آموزش عملی امر به معروف در این گروهها انجام می گیرد

هر روز گروه هایی در نمایشگاه به این مهم می پردازند ولی روزهای جمعه و دوشنبه به طور ویژه از همه افراد که در روزهای قبل حضور یافته بودند دعوت به عمل می آید که به همراه هم در نمایشگاه حضور به هم رسانند.

در صورتی که شما هم احساس وظیفه می کنید و می خواهید به این واجب که بر گردن همه ما است، عمل کنید و در طرح شرکت نمایید مشخصات و روزهای حضور خود را به شماره 09197231161 پیامک بزنید.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

  • مشکات

نظرات  (۳)

 خسته نباشید خدا خیرتون بده
 حتما نتیجه بخش است
پاسخ:
ان شاء الله 
 اگر راهکار های عملی وتجربی مدون شده ارائه دهید خوب است
پاسخ:
إن شاء الله
یکی از اهداف این وبلاگ هم همین است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی